Saturday, April 10, 2010

::. Sifat Seorg Wanita .::

Jalan2 kat blog CT, terbaca entry dia pasal rahsia wanita ni.. tetiba minat jugak nk tau kite ni wanita ape.. tanah ke, air ke, api ke, angin ke.. so, me tanah ler.. sbb anak sulung..

Penentuan unsur seseorang ditentukan melalui anak ke berapa dalam keluarga.

i) Tanah - anak pertama, kelima, kesembilan
ii) Air - kedua, Keenam, kesepuluh
iii) Api - ketiga, ketujuh, kesebelas
iv) Angin - keempat, kelapan, kedua-belas


::. Wanita berunsur Tanah .::



Tanah yang subur mampu membuahi tanaman yang hijau dan mekar.

Wanita yang bersifat tanah biasanya mempunyai sifat-sifat seperti:

* Rendah diri di hadapan suaminya serta hormat dan patuh, setia serta rela berkorban demi kasih sayangnya kepada suami.

* Sebahagian sifat tanah, wanita jenis ini tidak cerewet, tidak suka bercakap meninggikan diri, tidak menyombong dan bukan seorang pemarah.

* Tenang dan mengamankan jiwa suami, selalu memberi galakan dan sokongan dan tidak suka membantah atau membangkang.

* Orang yang berperawakan manis dan lemah lembut, pembersih dan sentiasa menjaga kecantikan untuk suami.


herm... nk komen sndiri, kang org kata perasan. jadik, org2 yg disekeliling jer la yg bleh menilai diri ini.. betul ke saya mcm tu??

2 comments:

Anis said...

noza, sambung le dengan sifat air, api ngan angin.. tak best la baca satu jer kan.. hihih

Noza said...

haha.. mesti ko bukan sifat tanah kan.. kan...